Porin Mielenterveysyhdistys Hyvis ry​

Porilainen mielenterveyden hyväksi toimiva yhdistys. Matalan kynnyksen kohtaamisia ja virkistystä arkeen!

• Satakunnassa toimiva yhdistys, jonka kohderyhmää ovat mm. mielenterveystoipujat, iäkkäät ja yksinäiset.
  • Perustettu 1971
  • Yhdistyksessä on työntekijöitä eri kohteissa. Porin Hyvän mielen talolla työskentelevät toiminnanjohtaja, ohjaaja, keittiöohjaaja ja määräaikainen työntekijä Paika auki ohjelman kautta. Satunnaisesti toiminnassa on mukana  palkkatuella työllistettyjä tai työkokeilijoita.
  • Tul peremmäl – hankkeessa Harjavallassa ja Kokemäellä työskentelee hankekoordinaattori ja hanketyöntekijä

Tavotteita

Yhdistyksen päämääränä on edistää mielenterveyttä, yhdistää ja aktivoida kotikunnan ja lähikuntien alueella asuvia mielenterveyskuntoutujia, kehittää mielenterveyspalvelujen saatavuutta, laatua ja tasoa sekä erityisesti tehdä osallistujien elämästä mielekästä.  Haluamme osaltamme olla tukemassa jäsentemme täysivaltaisuutta ja sosiaalista hyvinvointia sekä kannustaa heitä omatoimisuuteen. Keskitymme toimissamme vertaistukeen, vapaa-aikaan ja kuntoutumiseen.

Toiminnan kautta pyritään tukemaan toinen toisiamme niin, että jokainen saisi voimia arjen hallintaan ja mielekästä sisältöä elämäänsä. Kannustamme ihmisiä ottamaan vastuuta itsestään ja läheisistään. Yksinäisyyden poistaminen

Jäsenyys

• Noin 300 jäsentä Porista ja lähikunnista
  • Jäsenmaksu 16 €/kalenterivuosi